بهترین پنجره برای ساختمان های ویلایی و اداری

ویلاها ساختمان‌های برون‌گرایی هستند که بیشترین دید و منظر را برای محیط بیرون تأمین می‌کنند. در نتیجه استفاده از سطوح شیشه‌ای در آن نخستین اصل در طراحی است. یکی از ویژگی‌های نمای شیشه‌ای در ویلای مدرن، سادگی و دوری از تزئینات است. همچنین هماهنگی مصالح و نورپردازی و هارمونی در شب بر جذابیت این ساختمان ها می‌افزاید.

ویژگی‌های نمای شیشه‌ای ویلا و ساختمان

نمای خانه یکی از قسمت‌های مهم یک ساختمان می‌باشد که در رابطه با ویلا و ساختمان‌های اداری این موضوع کمی متفاوت است. گرچه در گذشته نمای ویلا و ساختمان‌های اداری اهمیت چندانی نداشت اما امروزه اهمیت دو چندان پیدا کرده است. در واقع زمانی که شما برای نخستین بار به یک ویلا یا بنای اداری نگاه می‌کنید، اولین موردی که برای شما جلب توجه خواهد کرد، نمای بیرونی آن می‌باشد، بنابراین یک نمای شیک و زیبا برای اهداف شما در استفاده از بنا تأثیرگذار است.

از طرفی اکثر مردم این عقیده را دارند که چنانچه نمای بیرونی ویلا شیک و زیبا باشد، پس درون آن نیز به همین شکل خواهد بود. بنابراین با پیشرفت فناوری، خلق ایده‌ها و امکانات مختلف، نما نیز دگرگون و متفاوت گشته، تا حدی که بین صاحبان ویلا رقابتی بر نمای زیباتر و خاص‌تر برای اهداف تجاری یا شغلی به وجود آمده است تا ضمن اثر بر حس افراد و بیننده، بر قیمت و ارزش ساختمان نیز تأثیرگذار باشد. در رابطه با ساختمان‌های اداری، انتخاب یک نمای مناسب جایگاه و منزلت برای یک مجتمع اداری تعیین می‌کند که یکی از مهم‌ترین پارامترها به شمار می‌رود. بنابراین قطعاً صاحبان مشاغل برای محیط کاری که فعالیت می‌کنند، بهترین گزینه را برای نمای ساختمان خود در نظر می‌گیرند.

یکی از ایده‌های خلاقانه در نماها که در گذشته‌های دور نیز به کار می‌رفت و هنوز تکراری نشده است، به کارگیری نمایش شیشه‌ای است. علت رکود نکردن آن، فراهم نمودن تنوعی از دو ترکیب انتشار و انکسار نور و شیشه در ابعاد متفاوت و پیشرفت تکنولوژی در ساخت و تولید مصالح و تجهیزات آن می‌باشد. این نما علی رغم زیبایی، مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مزایای نمای شیشه‌ای در ویلا و ساختمان‌های ادرای

ویلاها ساختمان‌های برون‌گرایی هستند که بیشترین دید و منظر را برای محیط بیرون تأمین می‌کنند. در نتیجه استفاده از سطوح شیشه‌ای در آن نخستین اصل در طراحی است. یکی از ویژگی‌های نمای شیشه‌ای در ویلای مدرن، سادگی و دوری از تزئینات است. همچنین هماهنگی مصالح و نورپردازی و هارمونی در شب بر جذابیت این ساختمان می‌افزاید.

۱. زیبایی در طراحی

اصلی‌ترین کاربرد این نما بدون شک القای حس زیبایی و لوکس به ساختمان و بخشیدن جذابیت ویژه به داخل با رنگ‌های مختلف، از رنگ‌های روشن گرفته تا رنگ‌های مات و تیره در تنوعی از مدل‌ها و طرح‌ها می‌باشد که بسته به سلیقه افراد به کار می‌روند. از شیشه‌های رنگی می‌توان در قسمت‌های خاصی از نمای ویلا استفاده کرد که از فضای بیرون جذابیت خوبی می‌دهد. اگر ویلا در یک موقعیت مناسب مثل ساحل یا جنگل قرار گرفته باشد، داشتن نمای شیشه‌ای می‌تواند یک ویو رؤیایی را برای ساکنین آن رقم بزند.

۲. ‌مصرف انرژی

اگر شیشه به گونه‌ای باشد که نور را به خوبی عبور دهد، علاوه بر بهره‌مندی از نور طبیعی، نیاز به روشنایی مصنوعی توسط لامپ‌ها را کاهش داده و مصرف برق نیز بدین صورت کمتر می‌شود. در برخی از شیشه‌های مرسوم مورد استفاده در نما که ضریب انتقال حرارت بالایی دارند، میزان مصرف انرژی برای ایجاد سرمایش و گرمایش افزایش می‌یابد اما امروزه شیشه‌هایی با تکنولوژی‌های جدید تولید می‌گردد که چند لایه بوده و ایجاد خیرگی، اثر گلخانه‌ای و تبادل حرارتی را کنترل می‌کنند.

۳. افزایش سرعت ساخت و ساز

یکی از مزایای نمای شیشه‌ای، بهبود سرعت در ساخت و ساز و تکمیل پروژه می‌باشد. زمانی که برای ساخت آن صرف می‌شود، کمتر بوده و هزینه تمام شده کاهش می‌یابد چون برای ساخت سایر نماها انواع مصالح در مقیاس‌های گوناگون به کار می‌رود ولی در این نما این گونه نیست که این مسئله به چند جداره بودن شیشه بستگی دارد. در صورتی که روزی تمایل به تغییر نمای ساختمان داشته باشید، امکان تغییر آن وجود داشته به ویژه ویلاها که در گذر زمان احتیاج به نمای مناسب و تغییر کاربری دارند.

۴. سبکی وزن ساختمان

اینکه شیشه وزنی کمتر از سیمان، سنگ و آجر داشته و بار کمتری را به ساختمان تحمیل می‌کند، شکی نیست. در نتیجه ایمنی بالایی را در هنگام زلزله نسبت به ساختمان‌هایی با وزن بیشتر فراهم و کمتر در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرد. این مسئله در ساختمان‌های تجاری و بلند و حتی آسمان‌خراش‌ها اهمیت زیادی دارد. شاید گمان کنید، اتفاقاً چون شیشه است، احتمال خطر بالاست ولی توجه کنید، شیشه‌های مورد استفاده در ساختمان با شیشه‌های معمولی متفاوت و استحکام زیادی دارند. گرچه هر نمایی نقاط ضعف خاص خود را داشته اما سبکی خود در زمینه امنیت یک مزیت محسوب می‌شود.

انواع نمای شیشه در نمای شیشه‌ای ویلا و ساختمان اداری

نماهای شیشه‌ای بر اساس عملکرد و سیستم اجرایی در انواع مختلف با ویژگی‌ها و شرایط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند که به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

۱. نمای کرتین وال

کرتین وال (Curtain Wall) یا دیوار پرده‌ای یکی از سیستم‌های نمای مدرن است که معمولاً از مصالح سبک و ترکیبی از شیشه و آلومینیوم بوده و هیچ باری از ساختمان را به دوش نکشیده و فقط نیروهای جانبی حاصل از باد و وزن خود را تحمل می‌کند. از این رو به سازه‌های کرتین وال، سازه‌های خود ایستا گفته می‌شود. مزایایی که این سیستم دارد باعث شده بیشترین استفاده را در ساختمان‌های تجاری و اداری داشته و بهترین نما از نظر مسائل سازه در ارتفاع به شمار رود و اگر به درستی نصب شوند، از آنجا که به عنوان یک یونیت واحد عمل می‌کند، مقاومت بالایی در برابر باد، زمین لرزه، گرما و رطوبت داشته و هزینه‌های نگهداری آن نیز پایین می‌آید.

۲. فریم لس

این نما پرکاربردترین نمای شیشه‌ای از نوع کرتین وال در ساختمان‌ها می‌باشد که آب‌بندی و هوابندی و زیبایی از مزایای آن محسوب می‌شود. در این سیستم ابتدا پروفیل‌های آلومینومی که لامل نامیده می‌شوند روی دیوار خارجی نصب و شیشه‌ها به کمک لاستیک‌های ویژه آب‌بندی و هوا بندی روی قاب‌های آلومینومی فیکس می‌گردند. سطح نما کاملاً شیشه‌ای و پنجره‌های باز شو قابل رویت نیست.

۳. اسپایدر

سیستم اسپایدر به علت قرارگیری قطعات و یراق آلات به صورت شبکه‌ای یا شباهت فرم یراق اتصال دهنده به پا و بدن عنکبوت به این اسم خوانده می‌شود و بیشتر در ساختمان‌های اداری و تجاری کاربرد دارد. برخلاف ظاهرشان، به قدری محکم می‌باشد که دارای مقاومت بالایی حتی در حوادث طبیعی مانند زلزله هستند. جنس شیشه از نوع سکوریت و یراق آلات اسپایداری است که هر چقدر بزرگ‌تر باشد، به زیبایی نما اضافه می‌شود.

شیشه و متریال به کار رفته در نمای کرتین وال

متریالی که در کرتین وال استفاده می‌شود شامل پروفیل آلومینیوم سری 6063 و لاستیک‌های EPDM پلی آمید یا پی وی سی می‌باشند. لامل‌ها یا همان پروفیل آلومینیومی 6063 که شیشه روی آن سوار می‌شود، در روند رنگ‌آمیزی به روش آنادیز نتیجه بهتر و مناسبی داشته و در برابر اشعه UV و مواد شیمیایی مقاوم و از نظر فیزیکی تحمل بسیار بالایی دارند. لاستیک‌های EPDM جهت آب‌بندی و حفظ شیشه‌ها به کار می‌روند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پیشگیری از ورود صداهای مزاحم به درون ساختمان اهمیت دارد. بنابراین شیشه‌ای که به کار می‌رود باید دو جداره یا چند جداره باشد. همچنین موردی که برای ساختمان اداری به شما توصیه می‌شود، نصب شیشه‌های موسوم به Sunergy هوشمند است که با کارکرد بالا و زیبایی برجسته در همه فصول موجب صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. در واقع مزایایی چون منع عبور اشعه UV و حرارت از طریق تابش و رسانش، امکان استفاده از آن را به شکل تک لایه یا لمینت فراهم می‌کند.

بهترین پنجره برای ساختمان ویلا

برای انتخاب یک پنجره یو پی وی سی مناسب برای ویلا باید نکات زیادی را در نظر بگیریم تا یک انتخاب آگاهانه و مناسب داشته باشیم و از آنجا که استفاده از پنجره‌ها فقط محدود به زیبایی، متعادل ساختن هوا و.. نیست و راهی برای نفوذ به ساختمان‌اند، باید نکات ایمنی و ضد سرقت را نیز در نظر گرفته تا خیالمان آسوده باشد.

پنجره‌ها از قسمت‌های مختلفی چون شیشه، یراق و دستگیره تشکیل شده که توسط پروفیل کنار هم قرار می‌گیرند. هر چقدر ساخت پروفیل به اصول جهانی نزدیک باشد کیفیت نیز بهتر و شاهد نتیجه بهتر خواهیم بود و استفاده از گالوانیزه، پروفیل‌ها را ایمن‌تر خواهد کرد. همچنین محیط یک ویلای روستایی یا خارج از شهر سر و صدای چندانی ندارد. در نتیجه خرید پنجره‌ای با پروفیل‌های چند کاناله را مد نظر قرار ندهید.

شیشه‌ای که برای پنجره یو پی وی سی ویلا، پیشنهاد می‌شود، از نوع لمینیت می‌باشد. جدار داخلی آن از نوع سکوریت بوده و جدار خارجی، دو لایه مجزا است که توسط طلق‌های PVB به هم چسبیده‌اند و می‌توان برای افزایش ضریب ایمنی استفاده کرد، در واقع در صورت شکستگی، به تکه‌های ریزی تبدیل شده و ریزش نخواهند کرد. علاوه بر این توصیفات، بهترین گزینه برای پنجره UPVC ویلا، پنجره با لولای کشویی است که جای یک دیوار خارجی به شکل سرتاسری گرفته و نور زیادی وارد خانه و از مبادله حرارت جلوگیری می‌کند و از منظره بیرون، قاب بزرگی را به نمایش در می‌آورد.

بهترین پنجره برای ساختمان اداری

موضوع تمرکز و دوری از سر و صدا در یک شرکت، تهیه یک پنجره مناسب برای ساختمان را ضروری و ملزم می‌داند و مناسب‌ترین پنجره upvc در این مورد، پنجره‌هایی با پروفیل‌هایی 5 کاناله است که با قرار دادن هوا در مقابل امواج صوتی فضای بیرون، سدی مقاوم برای سر و صدا ایجاد و شیشه‌های دو جداره یا سه جداره به کار رفته در upvc نیز نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. چنانچه مسئله امنیت و ضد سرقت و حتی ضد گلوله برایتان مهم است، نمونه ویگارد به شما توصیه می‌شود که به کارگیری طلق‌های پلی کربنات و پلی اورتان و PVB، این سطح از مقاومت و استحکام را فراهم کرده است. از آنجا که این گونه پنجره‌ها وزن بالایی دارند و فاکتور امنیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد، برای داشتن لولا و یراق قوی و کاهش ریسک سقوط از بهترین مارک‌های موجود در بازار استفاده کنید.

 

نماهای شیشه ای

Comments are disabled.

Call Now Button