خم فولادی :

خمکاری یکی از روش های فرم دهی انواع ورق های فلزی و غیر فلزی جهت ایجاد خم در قطعات مختلف می باشد. یکی از مزایای خم CNC افزایش دقت در محل خمکاری و کاهش خطاهای نصب و مونتاژ قطعات می باشد. همچنین در اکثر مواقع مشکل اساسی برگشت فنری را نیز می توان با خمکاری با دستگاه های پیشرفته برطرف نمود. جدول زیر مقدار ابعاد خمکاری دستگاه ما را نشان می دهد.

عمليات خم‌کاری سی ان سی روی ورق های فلزی را می توان با ابعاد و اندازه های مختلف انجام داد بطوری که ضخامت از چند میلی‌متر تا قطعاتی به طول 6 متر را شامل شده و دارای دقت بسیار بالایی می باشد. اگر به اطراف خود بنگریم خواهیم دید که اکثر وسایلی که روزانه با آن سروکار داریم و مشاهده می کنیم قطعا دارای خمکاری و یا برش های دقیقی هستند که با استفاده از همین دستگاه های لیزر و پانچ و دستگاه خم فلزات و ورق صورت گرفته اند.

در خمکاری ورق های فلزی در صورت داشتن دانش فنی می توان عملیات خمکاری را با هر ابعاد و اندازه و یا ضخامت ورق خم نمود.  در کل فرآیند خمکاری فلزات و ورق ها به ابعاد قطعه کار و ضخامت و زاویه خم و مکان خم در خمکاری بستگی دارد.

خم کاری برای ورق ها یا پروفیل های فولادی نیز توسط دستگاه های خم کن برا مصارف مختلف، طرح های مختلف و سازه ها انجام میگیرد.

Call Now Button