کرتین وال چیست؟

بر خلاف سایر مصالح ساختمانی، سیستم نمای کرتین وال نوعی نمای شیشه ای است که معمولا از شیشه و پروفیل آلومینیوم است و بیشتر برای ساختمان های بلند مورد استفاده قرار میگیرد ، نازک و سبک وزن می باشد. این دیوارها سازه ای نیستند و تنها می توانند وزن خود را حمل کنند، در حالی که بار باد و گرانش را به سازه ساختمان انتقال می دهند.

نمای کرتین وال به عنوان یک عایق عمل کرده و علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به داخل از هدررفت گرمای داخل نیز جلوگیری می کند. نمای کرتین وال در تغییرات دمایی , نیروی جنبشی ناشی از نیروی باد مابین طبقات و نیروهای لرزه ای بسیار مقاوم است .

انواع کرتین وال :

کرتین وال شامل سه سیستم اصلی است : محکم و چفت شده ، محافظ نفوظ آب و مقاوم در برابر فشار است. چفت شدن دیوارهای جلویی بستگی به انعطاف کامل بین واحدهای دیوار و قاب دارد. سیستم های مدیریت آب شامل رطوبت برای جلوگیری از نفوذ آب در ساختمان است. با این وجود، سیستم های کنترل شده برای آب ، مانع ورود هوا می شوند. این قوی ترین سیستم است که مقاومت قابل اطمینان در برابر هوا و آب را فراهم می کند.

مزایای کرتین وال :

استفاده از کرتین وال مزایای بسیاری دارد. به دلیل استفاده از مواد سبک وزن، سیستم های کرتن وال یک گزینه مقرون به صرفه برای پوشش خارجی ساختمان است.

با توجه به توانایی سیستم کرتین وال در برابر نفوذ هوا و آب، باعث صرفه جویی انرژی می شود که هزینه های گرمایش، خنک سازی و نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد. بنابراین علاوه بر صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز، مزایای پس انداز بلند مدت را نیز دارد.

یکی دیگر از مزایای سیستم کرتین وال که می توان آن را در واحد های کوچک یا بزرگ نصب کرد، بسته به نیازها و اولویت پروژه شیشه ها ممکن است از کف تا سقف فاصله داشته باشند یا در چند طبقه نصب شوند. این نوع پیاده سازی نما انعطاف پذیری در طراحی را بیشتر میکند.  به دلیل تطبیق پذیری سیستم کرتین وال ، یک گزینه جذاب مدرن برای هر ساختمان بیرونی است.

ویژگی های کرتین وال:

اگر چه مشخصه ها بسته به نیاز پروژه متفاوت است، کرتین وال، عناصر مهمی را شامل می شود، از جمله:  اثرات انقباض حرارتی، کاربری ساختمان و بازده حرارتی.

شیشه های کرتین وال را می توان با گزینه های چند گسگتی داخل، خارج و یا ساختاری نصب کرد. همچنین میتوان بجای پروفیل های آلومینیوم از چهارچوب چوبی برای تقسیم بندی پانل های کوچکتر با توجه به الزامات طراحی استفاده کرد. کرتین وال با پروفیل چوبی دارای مقاومت کمتری هستند و عایق حرارتی نیستند.

شما همچنین می توانید بین انواع پوشش، شیشه ای را انتخاب کنید تا حداکثر کنترل بر زیبایی بیرون ساختمان را داشته باشید. از آنجا که می توان آنها را در هر اندازه و طراحی نصب کرد، می توانید نمایی منحصر به فرد و بصری خیره کننده ایجاد کنید.

فریم نمای کرتین وال از آلومینیوم اکسترود شده ساخته و در محل طراحی نصب می شود. دو نوع اصلی برای نمای کرتین وال وجود دارد:

سیستم استیک که در این سیستم لامل های عمودی در طول نما قرار می گیرند و به سازه اصلی اتصال پیدا می کنند.

لامل های افقی نیز مابین لامل های عمودی قرار می گیرد. در این روش به جز مرحله اکسترود آلومینیوم تمامی مراحل مانند برش لامل ها در محل پروژه انجام می شود.

این روش که روش جدیدتری به شمار می آید باعث افزایش سرعت کار می شود. تمامی مراحل برش لامل های آلومینیومی در کارخانه صورت می گیرد و تنها عملیات نصب در ساختمان انجام می شود که این کار سرعت انجام کار را بالا میبرد.

برای اینکه بدانید کدام سیستم اجرا برای ساختمان شما مناسب تر است بهتر است که این مسؤلیت را به تیم اجرایی سالکو بسپارید.

شیشه به خاطر شفافیت و خاصیت عبور نور از خود به طور گسترده ای به عنوان پوشش نمای کرتین وال مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب نیاز های مشتری از نمای کرتین وال دریافت نور روز, جلوگیری از تابش خیره کننده است. تعبیه هواکش, حسگرها و پوسته های متعدد از گزینه هایی است که میتوان به نمای کرتین وال اضافه کرد.

در جامعه امروز کرتین وال به عنوان یک نوع نما به رسمیت شناخته می شود که در بهبود عملکرد انرژی و راحتی ساکنین تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

 

 

نماهای شیشه اینماهای مدرن

Comments are disabled.

Call Now Button