تکنولوژی های برتر معماری در سال 2019

معماری یک صنعت متفکر است که با نوآوری های روز جهانی همچون واقعیت مجازی، چاپ 3D و 4D ، هوش مصنوعی و … در حال تغییر می باشد.

طراحی پارامتریک :

طراحی پارامتریک یکی دیگر از زمینه های خلق اثر در معماری است. طراحی پارامتریک به عنوان یک فرایند با تفکر الگوریتمی می باشد که هدف آن ایجاد رابطه با رمزنگاری بین فکر و پاسخ است. اگرچه پارامتریک یک پارادایم ( paradigm) است که شامل دستکاری عنصر ساختارهای پیچیده و هندسه می شود. در مدل سازی  3D معمولی ، به معماران اجازه می دهد کارهای  غیرمستقیم انجام دهند. نتیجه نهایی دقیقا یک ساختمان نیست، بلکه شکلی با پارامترهای کنترل شده است.

 

پارامتریک

پارامتریک

پروژه ی هتل Morpheus ، نمونه ای کامل از طراحی پارامتری که توسط معماران زاها حدید طراحی شده است. با الهام از سنت های چین از حکاکی ژید، سیالیت در هسته آن قرار دارد. این طرح ترکیبی از انسجام رسمی با مهندسی نوآورانه برای ساختن یک بلوک یکپارچه معماری که در حفره های حک شده است. یکی از اهداف طراحی پارامتری در این مورد، ایجاد فضاهای بدون وقفه توسط ستون ها و دیوارها بود، بنابراین بر روی ایده سیالیت و سازگاری افزوده شد.

 

طراحی ساختمان با چاپ 3D و 4D :

با افزایش محبوبیت هر دو چاپ سه بعدی و چهار بعدی ، تخمین زده می شود که دو فناوری به زودی انقلابی در ساختارهای آینده بوسیله باز تعریف ساخت و ساز ها بدست می آورد. نرم افزار طراحی ساختمان، یک زیر شاخه از برنامه های CAD، با مدل سازی سه بعدی ، طرح های خود را با جزیئات کامل برای انواع طرح های مختلف پیاده سازی می کند ، این تکنولوژی به طراحان و معماران کمک می کند تا هنگام ارائه نمونه های اولیه به شهرداری ها و مشتریان بالقوه، تصاویر واقعی را به نمایش بگذارند.

 

چاپ طراحی بصورت D3 ، D4

چاپ طراحی بصورت D3 ، D4

طراحان AI و ربات های سازنده :

VR و AI   هر دو انقلابی در ساخت سازنده ها هستند که در حال تغییر شیوه طراحی می باشند. ساخت یک آپارتمان بلند جز طرح های استاتیک بود، زیرا شما گزینه ای برای جابجایی قطعات را نداشتید. در حال حاضر، با ظهور AI و BIM، سازندگان می توانند به طرح هایی برای یادگیری و سازگاری با شرایط خاص مانند آب و هوا، تجهیزات، شرایط زمین و ایده های طراحی برای بهینه سازی بهتر مدل های ساخت و ساز کمک کنند.

 

ربات های سازنده

ربات های سازنده

 

برخی از شرکت ها در حال پیشبرد این ایده با ربات های سازننده ریزه کاری مانند موریانه و ربات های پرواز  توانستند این ساختمان هارا بسازند. در سال 2016، RoboticsX یک ربات صنعتی هوشمند X-1 را راه اندازی کرد؛ یک دستگاه است که قادر به همکاری با همکاران خود است، قابلیت های مشترک با دستگاه های دیگر را به اشتراک می گذارد و حتی وظایف را با شرایط واقعی هماهنگ می کند. شرکت مبتنی بر سوئیس، NCCR Digital Fabrication همچنین یک روبات تولید کننده پیش برنامه ریزی شده را ایجاد کرده که می تواند چارچوب تقویت شده فولاد را به طور خودمختار ایجاد کند.

نماهای مدرن

Comments are disabled.

Call Now Button