تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

شیشه های ایمنی برای انواع پروژه ها که دارای درهای پاسیو ، بالکن ، نرده های شیشه ای ، در های مغازه های تجاری ضروری است ، که دو راه حل در برابر شکستگی شیشه وجود دارد :

  •     شیشه های سکوریت
  •     شیشه های لمینت

شیشه لمینت و سکوریت

 

هر دو می توانند گزینه های عالی برای صاحبان خانه، کسب و کار و خودرو باشند که به دنبال افزایش ایمنی و امنیت شیشه خود هستند.

شیشه های ایمنی چیست؟

شیشه های ایمنی به عنوان شیشه ای که دارای فرآیند طراحی برای کاهش احتمال بروز حادثه تولید می شوند. هنگامی که شیشه ای شکسته می شود، به احتمال زیاد باعث آسیب رساندن به کسانی که به طور تصادفی از طریق آن سقوط کرده یا برخورده کرده اند ، می شود. در نتیجه استفاده از شیشه های ایمنی همچون شیشه های لمینت و شیشه های سکوریت جزء اولویت ها قرار میگیرد.

 

شیشه لمینت چیست؟

شیشه های چند لایه که با یک لایه ی پلاستیکی یا پلی وینیل بوتیرال ( PVB ) ترکیب شده اند .

می توان شیشه لمینت را مثل یک ساندویچ در نظر گرفت که یک لایه شیشه یک لایه پلاستیک و یک لایه شیشه قرار گرفته است. برخی از این شیشه ها از چند لایه با چند لایه دیگر مثل یک کیک لایه ای ساخته می شوند.

 

ویژگی های شیشه های لمینت:

  • بخش پلاستیکی شیشه های چند لایه می تواند روشن یا رنگی باشد.
  • حفاظت از اشعه ماوراء بنفش.
  • شیشه های لمینت مفید برای عایق صدا است.
  • یکی از بزرگترین مزایای شیشه های لمینت این است که هنگام شکسته شدن بجای ریختن شیشه ها به زمین، به پلاستیک میانی می چسبند.
شیشه لمینت

شیشه لمینت

استفاده های معمول از شیشه های لمینت :

 

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت نوعی شیشه ی مقاوم است که از گرما یا مواد شیمیایی برای تقویت شیشه در تولید آن استفاده می شود. این فرایند گاهی با عنوان ” باز پخت ” نامیده می شود.

شیشه هایی که حرارت می بینند تا چهار برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی با همان اندازه و ضخامت باشند.

مزایای دیگر شیشه سکوریت :

  • استحکام کششی (می تواند بدون شکستن راحت تر خم شود)
  • مقاوم در برابر باد
  • اگر شیشه بشکند، شیشه ها به جای مکعب های تیزهوش به مکعب های گرد تبدیل می شوند.

شیشه های سکوریت ، معمولا در پنجره های بزرگ، آسمان خراش ها، شیشه های خودرو، صفحه نمایش مانیتور (روی رایانه ها یا تلفن) و لوازم خانگی استفاده می شود.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

استفاده از شیشه لمینت در برابر شیشه سکوریت:

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا طبق نیاز ممکن است شیشه لمینت یا شیشه سکوریت مناسب پروژه باشد . به طور کلی :

اگر شما به دنبال امنیت هستید، شیشه ی لمینت را انتخاب کنید. شیشه های لمینت برای شیشه های تجاری بسیار مفید است. لایه اضافی از وینیل یا پلاستیک بین پان ها مانعی ایجاد می کند که شیشه به دشواری صدمه میبیند، بنابراین کسب و کار شما مناسب است.

اگر شما به دنبال شیشه ای امن برای داخل ساختمان هستید، شیشه ی سکوریت را انتخاب کنید. شیشه ای شفاف برای داخل خانه می باشد، که قیمت ارزانی هم نسبت به شیشه ای لمینت دارند.

نماهای شیشه ای

Comments are disabled.

Call Now Button