مقایسه در و پنجره آلومینیوم با یو پی وی سی

نیاز به توسعه صنایع در و پنجره‌، صحبت از فواید و مضررات در و پنجره‌ی یو پی وی سی و آلومینیومی را پیش از پیش به میان آورده و نیاز به مقایسه این دو محصول برای خریداران محسوس است. برای خریدار بهتر است که بداند ابتدا تفاوت بین یو پی وی سی و پی وی سی چیست؟ و از مزایا و فواید در و پنجره یو پی وی سی در مقایسه با در و پنجره آلومینیوم آگاه شود تا انتخاب بهتری داشته باشد.

تفاوت بین پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟

پی وی سی معمولی که مخفف کلرید پلی وینیل است، ماده‌ای شناخته شده، مستحکم و سبک است و در سازه‌های مختلفی استفاده میشود. این ترکیب با استفاده از حلال‌ها منعطف‌تر و نرم‌تر شده است و از آن در تولید انواع لوله استفاده میشود.

از سوی دیگر یو پی وی سی مخفف آن کلرید پلی وینیل است که به آن حلال اضافه نشده و در ابتدا این ماده به منظور جایگزینی چوب تولید شده است. فقط از یو پی وی سی در تولید در و پنجره استفاده میشود که در شرایط آب و هوایی معمولی شکل آن تغییر نخواهد کرد اما فرم‌های گوناگون را میتوان در دمای بالا و یا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته شرکت سالکو اجرا کرد.

تفاوت بین در و پنجره یو پی وی سی و در و پنجره آلومینیومی چیست؟

خریدن پنجره برای هر مکانی ممکن است پس از هر دهه اتفاق بیفتد، بنابراین وقتی که زمانش فرا رسد گرفتن تصمیم درست، مهم قلمداد می‌شود. ابتدا انتخاب بین در و پنجره دوجداره یا سه جداره و طرح‌های مختلف آنها خواهد بود.در انتها برای شما مهم خواهد بود که آنچه انتخاب کرده‌اید ساخته شده از یو پی وی سی یا آلومینیوم است.

هزینه:

بودجه ‌ای که شما برای خرید پنجره یو پی وی سی کنار گذاشته اید قطعا در خرید شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بر این اساس پنجره یو پی وی سی نسبت به پنجره‎‌ آلومینیومی ارزان‌تر و به صرفه تر خواهد بود. ارزان‌ترین انتخاب پنجره یو پی وی سی است ولی قیمت ارزان آن دال بر کمی کیفیت‌اش نیست. می‌توان گفت به صورت حدودی قیمت پنجره آلومینیوم ترمال بریک دو برابر قیمت پنجره UPVC درجه یک می‌باشد، بنابراین پنجره ی آلومینیومی به خاطر وزن کم و استقامت بالا انتخاب به نسب گران‌تری خواهد بود.

نگهداری:

هر دو نوع پنجره از جنبه‌ی نگهداری درسطح مشابه‌ای هستند و نیازمند نگهداری دائمی نیستند. همانند هر ماده‌ی دیگری بهتر است در و پنجره یو پی و ی سی و آلومینیوم هر چند وقت یکبار از کثیفی تمیز شود، غیر از این نیازی به تعمیر یا کارهای جانبی دیگری نخواهد بود.

استحکام در و پنجره یو پی وی سی بالا است و اما در و پنجره آلومینیومی از آن هم مستحکم‌تر است. شما با خرید هر یک از این پنجره‌ها گارانتی طولانی مدتی از شرکت سالکو دریافت خواهید کرد که نمایانرگر عمر طولانی این محصول است همچنین هر دو این محصولات به پیشرفته ترین مکانیزم امنیتی و قفل مجهز هستند.

زیبایی:

رنگ قالب در، پنجره‌های یو پی وی سی سفید رنگ است اما با توجه به سلیقه مشتری رنگبندی‌های دیگری نیز موجود است. تنوع رنگی در پنجره‌های یو پی وی سی بالا می‌باشد اما اگر شما به دنبال رنگی خاص هستین آلومینیوم قطعا انتخاب برتری است.

یکی از فاکتور‌های اصلی ظاهر و زیبایی این پنجره‌ها است. امروزه حتی میتوان در و  پنجره‌های یو ‌پی وی سی را با طرح چوب نیز تولید نمود. از جنبه‌ی دیگر در و پنجره آلومینیوم سبک، قوی و دارای قابلیت شکل پذیری بسیار بالایی است بر این اساس اگر به دنبال طرحی بسیار خاص هستید قطعا این انتخابی صحیح‌تری است. در و پنجره آلومینیوم در مقایسه با پروفیل یو‌پی وی سی مقطع باریک‌تری دارد در نتیجه از شیشه کم‌تر و فریم کم‌تری در تولید نهایی آن استفاده خواهد شد.و نهایتا میتوان هر رنگی را بر روی پروفیل آلومینیوم پاشید پس هر طرح خاصی که در ذهن داشته باشد قابل اجرا است.

جنبه‌ی زیست محیطی:

آلومینیوم با قابلیت کنترل دمای عالی برنده‌ای بی رقیب در بهره‌روی انرژی است  پیش از آن باید به این نکته اشاره کرد که آلومینیوم پایدار بالایی دارد و در طولانی مدت می‌توان مدیریت انرژی بهتری داشت و در زمان تعویض به سادگی قابل تعویض و قابلیت بازیافت بالایی دارد.

امنیت و پایداری:

 لازمه پنجره و در، پایداری و امنیت و ضد آب بودن است. در و پنجره از جنس یو پی وی سی محکم، پایدار و دارای امنیت خوبی هستند اما انتخابی برتر برای امنیت بالاتر و استحکام بیشتر در و پنجره آلومینیوم است. علاوه بر اینها مواد به کار گرفته شده در، در و پنجره یو پی وی سی تا زمانی سوزانده نشوند بسیار ایمن و غیر سمی هستند.

 

فواید پنجره یو پی وی سی در یک نگاه

  • در و پنجره‌های یو پی وی سی را به راحتی می‌توان پاک کرد، فقط با یک دستمال نم دار میتوان همه کثیفی‌های آن را زدود، در ضمن یو پی وی سی عایق صوتی بسیار خوبی نیز هست
  • یو‌پی وی سی به صورت طبیعی نگهدارنده و تولید کننده گرما است و به شما کمک میکند که در ایام سرد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. کلا یو پی وی سی عایق گرمایی بهتری نسبت به پنجره آلومینیومی است.
  • یو پی وی سی سبک‌تر است و در نتیجه پنجره‌های دو جداره و سه جداره سبک‌تر هستند و نصب ساده‌تری دارند.
  • در و پنجره‌های یو پی وی سی در صورت فراهم بودن شرایط مساعد تا حداکثر 15 سال باقی خواهند ماند و رنگ بدنه‌ی آنها در برابر تابش مستقیم آفتاب محو نمی‌شود.
  • در شرکت سالکو ما پنجره‌ها و درهای یو پی وی سی با طرح چوب عالی عرضه میکنیم که هزینه‌ی آن به مراتب کم‌تر است از سایر انتخاب‌ها است.
  • ما گارانتی میکنیم که همه در و پنجره‌های یو پی وی سی تا حداقل 10 سال بدون نقصی باقی خواهند ماند و در آنها شاهد هیچ پوسیدگی نخواهید بود.

فواید در و پنجره‌های آلومینیومی

  • الومینیوم فواید بیش‌تری نسبت به در و پنجره یو پی وی سی دارد. الومینیوم به مراتب از در و پنجره یو پی وی سی محکم‌تر است و این به این معنی است که در و پنجره آلومینیومی ظاهر باریک‌تری نسبت دیگری دارد. به همین دلیل این در و پنجره‌ها در سازه‌های تجاری و ساختمان دانشگاه‌ها، ادارات و ساختمان‌های دولتی استفاده میشوند. در و پنجره آلومینیومی حتی میتواند انتخاب مناسب برای خانه‌ای نسباتا بزرگ با طراحی خاص باشد.
  • آلومینیوم روکش شده فوق العاده بادوام است و این به این معنی است که هر پوشش ظاهری که شما انتخاب کنید، قابلیت پایداری بالایی خواهد داشت و تا بیش از بیست سال دوام خواهد آورد.
  • در و پنجره‌ی آلومینیومی دوستدار محیط زیست هستند و می‌توان آنها را هر زمان بازیافت کرد. و زمان بازیافت کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و به انرژی بسیار کمتری در مقایسه با تولید اولیه این فلز دارد.
  • آلومینیوم انعطاف پذیری طراحی بالاتری دارد و رنج رنگی آن حتی شامل رنگ‌های ترکیبی نیز میشود.
  • در و پنجره‌های آلومینیوم طوری طراحی شده‌اند که تاب شرایط بسیار بد جوی را دارند و تمام تست‌ها در برابر شرایط جوی سخت را می‎گذرانند.

درب و پنجره

Comments are disabled.

Call Now Button