تفاوت بین اسکای لایت و پنجره ی سقفی!

همه ما طرفدار فضاهای روشن هستیم، بطوریکه استفاده از محصولات شیشه ای در محیط یک روش کارآمد برای بهبود فضای داخلی می باشد. اما تفاوت بین محصولات شیشه ای چیست؟ آیا یک پنجره سقفی ( roof window) با یک اسکای لایت (skylight)یا نورگیر های سقفی (rooflight) تفاوت دارد؟

مزایای زیادی برای آوردن نور طبیعی در یک ساختمان وجود دارد: از افزایش رضایتمندی مشتری تا صرفه جویی در انرژی. پنجره های سقفی، اسکای لایت و سقف های شیشه ای همه گزینه های خوبی برای اجازه دادن به نور آفتاب و روشنایی به داخل است. اما تفاوت اصلی این محصولات چیست و چگونه میتوان یک انتخاب مناسب برای پروژه داشت؟

پنجره های سقفی ( roof window ) :

Roof window

Roof window

طبق استاندارد های بین الملل پنجره های سقفی باید در همان جهت و معمولا با حداقل 15 درجه شیب بصورت ضد آب نصب می شود. پنجره ها باید از تست DOP بگذرند که شامل مواردی نظیر آزمایشات برای شبیه سازی بارندگی های طولانی و سنگین، نحوه نمایش پنجره سقف مقاومت در برابر فشار هوا، انحراف شیشه و نظارت بر هر نوع نشت هوا می باشد تا از استاندارد بودن محصول اطمینان حاصل شود .

Roof window

Roof window

پنجره های سقف معمولا در قالب ها و اندازه های استاندارد موجود هستند و به طور معمول کوچکتر از پنجره های سقف هستند. با این حال، محصولات جدید به تازگی در دسترس با استفاده از مشخصات شیشه ای بهبود یافته است که اجازه می دهد تا اندازه های بزرگتر تولید می شود.

نورگیر های سقفی ( Rooflights ) :

Rooflights

Rooflights

Rooflights اصطلاحا به یک واحد که به سقف آن شیشه نصب شده است اشاره می کند و یا نصب شیشه روی سقفی که شیب دارد .

سیستم های Rooflights باید دارای ارتفاعات کافی برای اطمینان از پوشش آبگیر سقف فراهم کنند و اغلب در یک ارتفاع مشخص نصب می شوند تا تضمین سیستم ضد آب را حفظ کنند.

Rooflights در طیف وسیعی از طرح ها و سبک ها قابل طراحی و اجرا می باشد که در کنار ارائه نور طبیعی، اغلب برای تهویه نیز استفاده می شود. استفاده از شیشه بدون پروفیل های فلزی ظاهر منحصر به فرد و منظره ای از آسمان را به نمایش می گذارند و همچنین از سقف های نورگیر بصورت اسلایدینگ و یا بصورت باکس بر روی تراسها استفاده میشود.

سقف های شیشه ای (skylight) :

Skylight

Skylight

سقف شیشه ای یکی دیگر از اصطلاحات عمومی است و معمولا توسط تولید کنندگان برای انواع محصولات مختلف استفاده می شود، اعم از واحدهای شیشه ای کوچک که روی سقف های شیبدار سنتی نصب شده اند یا روی سقف های تخت یا روی تراس طراحی شده اند. یک اصطلاح عمومی که گاهی اوقات مشتریان را آشفته می کند، زیرا محصولاتی که به آن اشاره می شود ممکن است از لحاظ مقیاس، عملکرد و کاربرد بسیار متفاوت باشند. در بعضی موارد، استفاده از اصطلاح “پنجره” در واقع تا آنجا که به مقررات ساختمان مربوط می شود، کاملا نادرست است.

Skylight

Skylight

انتخاب بین یک پنجره ی سقفی یا نورگیر (یا skylight) آسان است: اگر روی سقف شیب دار قرار می گیرد، پنجره ی سقفی را می خواهید؛ اگر آن را برای یک سقف تخت بخواهید ، شما یک نور گیر سقفی را می خواهید.

نماهای مدرن

Comments are disabled.

Call Now Button