انواع مدلهای پنجره

پنجره های مورد استفاده در ساختمان ها را میتوان برحست نیاز یا زیبایی متناسب با معماری مورد نظر اجرا کرد ، در این بخش با یک سری از انواع پنجره ها و حالت های بازشو آشنا میشویم :

1.  پنجره های دوجداره با بازشوی لولایی

این مدل پنجره ها توسط یراق های لولا به طرفین یا از بالا باز می شوند . بدون استفاده از این یراق آلات پنجره بصورت فیکس و بدون هیچ بازشویی نصب و اجرا می وشود

پنجره لولایی دو حالته

2.  پنجره های دوجداره ی کلنگی یا سایبانی

پنجره دوجداره با بازشوی کلنگی در یک جهت حول محور زیرین که بصورت استداندارد قابل تغییر حالت (سش) بازشو است. پنجره هایی با بازشوی سایبانی ، ایده آل برای آب و هوای بسیار بارانی هستند، به همین دلیل ، پنجره یک سایبان مقاوم در هنگام بازشدن در برابر آب ، ایجاد می کند.

پنجره سایبانی

3.  پنجره  دوجداره ی  با بازشو Single Hung

این نوع پنجره از یراق تک حالته تشکیل میشود و باز شو به یک جهت حرکت میکند ، یا بصورت پایین به بالا یا برعکس ، در این نوع بازشو پنجره بالایی ثابت میماند و پنجره پایینی با حرکت به سمت  بالا حرکت می کند.

پنجره Single Hung

4.  پنجره دوجداره با بازشوی Double Hung

پنجره دو بازشو شبیه تک حالته است فقط بجز یک بازشو، به دو حالت بالا و پایین نیز باز می شود که از یراق آلات دوحالته در این مدل استفاده شده است.

پنجره هنگ و دابل هنگ

5.   پنجره دوجداره فرانسوی

اين مدل از پنجره upvc در وسط بدون ستون هستند و موليوني در وسط پنجره قرار نمي گيرد.

پنجره فرانسوی

6.  پنجره دوجداره آکاردئونی

این مدل بازشو برای درب و پنجره های upvc با عرض بیشتر از سه متر کاربرد دارد یا در بالکن هایی که عرض زیادی دارند به کار می رود.

پنجره آکاردئونی

7.  پنجره های منحنی

پنجره های قوس دار با خم پروفیل یک طرح معماری به هر خانه ای اضافه می کنند. اکثر قسمت های منحنی در کتیبه پنجره  باز نمیشوند ، و برای تهویه هوا باید از خود پنجره ها استفاده کرد . اما در طرح های پیچیده می توان همان پنجره را باز کرد.

پنجره منحنی

8.  پنجره قوس

پنجره هایی که بصورت خم و سفارشی به یک سازه دایره ای نصب می شوند. این سبک پنجره معمولا کمی گران تر از نوع ساده پنجره هستند.

پنجره منحنی

9. پنجره های کشویی (sliding)

مدل کشویی در چارچوب در توسط غلتک هایی زیر بازشو روی رویل های خود به صورت افقی باز و بسته می شود. شایان ذکر است حالت عایق و ایزوله این مدل نسبت به سایر مدل ها بیست درصد کمتر بوده و برای منطقه های که دارای اقلیم هوای معتدل هستند توصیه می گردد. همچنین برای مناطقی که سرو صدا و غبار زیادی دارند استفاده از این مدل توصیه نمی شود.

پنجره کشویی

10.  پنجره های ثابت (picture windows)

در آخر پنجره هایی که بدون لنگه بازشو هستند و فقط از فریم و شیشه تشکیل شده اند، پنجره های فیکس یا ثابت گفته می شود.

پنجره ثابت

درب و پنجره

Comments are disabled.

Call Now Button